Sophia Plate

Hello! My name is Sophia, and I am from New Zealand. I have lived and taught in Chile, in the EPIC program, for nearly 14 years. I am trained as a high school Science and Math teacher, specializing in Chemistry. My favorite pass times are: surfing, painting, piano and I am learning to play the drums.

¡Hola! Mi nombre es Sophia y soy de Nueva Zelanda. Llevo casi 14 años viviendo en Chile y trabando en el programa EPIC. Me formé como profesor de Ciencias y Matemáticas para enseñanza media, con especialidad en Química. Mis pasatiempos favoritos son: surfear en el mar, pintar en oleo, tocar el piano y recién e montaña, caminar o simplemente ver una buena película.

Adriana Peñailillo

My name is Adriana Peñailillo and I am from La Serena. I lived in Chicago for two years. I graduated as an English Teacher in 2004. I worked in Juan Pablo II school for ten years! I have been working in EPIC program since 2016. I love cooking and traveling with my family.

Mi nombre es Adriana Peñailillo y soy de La Serena. Viví en Chicago durante dos años. Me gradué como Profesora de Inglés en 2004. Trabajé en el colegio Juan Pablo II durante diez años. Trabajo en el programa EPIC desde 2016. Me encanta cocinar y viajar con mi familia.

Ximena Santelices

I am Ximena, and I am Chilean. I am trained English teacher. I lived in England for a year. I’ve been in the EPIC program for three years. I love doing jigsaw puzzles, reading and riding my bike. I also like traveling and spicy food!

Hola, soy Ximena, y soy chilena. Soy capacitada como profesora de inglés. Viví en Inglaterra durante un año. He estado en el programa EPIC durante tres años. Me encanta armar rompecabezas, leer y andar en bicicleta. ¡También me gusta viajar y la comida picante!

James Chambliss

My name is James Chambliss and I am from the state of Florida in the USA. I’ve been living in Chile and teaching for the EPIC program since 2018, but before that I taught in South Korea for nearly 10 years. My training was in elementary education teaching Language Arts, Math, Social Studies and a bit of Science.  In my free time I like to mountain bike, hike, or just watch a good movie.

Mi nombre es James Chambliss y soy del estado de Florida en los Estados Unidos. Vivo en Chile y enseño para el programa EPIC desde 2018, pero antes de eso enseñé en Corea del Sur durante casi 10 años. Mi formación fue en educación primaria enseñando artes del lenguaje, matemáticas, estudios sociales y un poco de ciencia. En mi tiempo libre me gusta andar en bicicleta de montaña, caminar o simplemente ver una buena película.